viernes, agosto 01, 2008

Aigua a la vista!!


La Nasa ha confirmat que hi ha aigua a Mart. La nau Phoenix que tenia com objectiu buscar la presència d'aquest element al planeta vermell ha donat la bona noticia, concretament uns vapors d'aigua. "Habíamos visto que había hielo en las observaciones de la nave Mars Odyssey pero esta es la primera vez que se ha tocado agua marciana", señala Boynton, científic de l'analitzador termal de la Universitat d'Arizona. La tasca que havia de fer la Phoenix al pol nort marcià, havia de durar 3 mesos però degut als èxits obtinguts recentment, ampliaran la missió fins al setembre.

És una gran notícia saber que existeix aigua a Mart, perquè així podrem conéixer una mica millor quina és la història del planeta més proper que tenim. Potser trobarem indicis de vida o potser trobarem l'explicació a com es va generar la vida al nostre planeta. Des que vaig fer el treball de recerca al Batxillerat sobre l'Origen de la Vida, sempre he seguit de ben a prop tot el món de l'Astronomia i la Ciència Espacial. M'agrade tant que em vaig arribar a plantejar estudiar Biologia o alguna ciència experimental per poder saber encara més de tot l'Univers que ens envolta. No se sap mai, però si algun dia fiquéssin una base espacial a l'aeroport d'Alguaire (com diuen alguns diaris) faria els possibles per poder fer un d'aquests viatges espacials.

Potser sóc una mica friki, però segur que també deu influir haver nascut el mateix dia que l'home va arribar a la Lluna (jo sóc partidari de que hi va arribar) 15 anys més tard, però el mateix dia. Ara només cal esperar més notícies de la nau marciana!