jueves, agosto 30, 2007

Com convertir-se en Comte de Barcelona??



No us equivoqueu, per sort o per desgràcia aquest post no té com objectiu ensenyar l'itinerari per convertir-se en un membre més de la ja poblada familia Reial Espanyola.
El tema és que aquest any l'associació de Moros i Cristians de Lleida està organitzant en motiu de l'Any de la Cultura Catalana, un esdeveniment que mai haviem celebrat. La representació de la boda entre el Comte de Barcelona, Ramon Berenguer IV i la reina d'Aragó, Peronella.
La boda autèntica es va celebrar a Lleida l'any 1150 i va servir per unir dos regnes molt importants, els comtats de Catalunya i la Corona d'Aragó per acabar formant el que es coneixeria com la Corona catalanoaragonesa. Amb aquesta boda en la que ella tenia 14 anys i ell 37, va començar una etapa de prosperitat, en la que Lleida va esdevenir una capital molt important en aquest nou regne per la seva localització geogràfica.
Doncs bé, nosaltres els Moros i Crisitans, organitzarem el 30 de setembre la representació d'aquesta boda. Serà una festa que és el primer cop que es celebra i que conmemora un episodi molt important de la nostra història.
Aquesta setmana ja vam fer la primera reunió on vam escollir a la Parella Reial. Després de llegir unes frases del text, el director em va escollir Ramon Berenguer IV, segons ell per la planta i la veu. Així que tindré l'honor de representar al comte de Barcelona en tota aquesta escenificació. Tot i que el repartiment definitiu el farem la setmana que vé, i potser podria acabar fent de moro, ja m'estic estudiant el paper, que no és curt!. La representació comptarà a més amb la presència dels Templers, dels Bisbes de Lleida i Tarragona, el rei Ramir d'Aragó, i tota la cort de nobles catalans i aragonesos, que al 1149 van convertir la Medina Larida musulmana en la Lleyda cristiana.


imatge de Ramon Berenguer IV i Peronella d'Aragó

6 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Medina Larida, no Marina Larida

1:04 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Amb això que dius que t'han elegit per la planat i la veu queda una mica "estic bo...".

2:31 p. m.  
Blogger Oriol Yuguero said...

jajajaja,

Gràcies al Company que ha corregit el terme de Medina per Marina, no ho sabia.
Al meu post dic que segons el director m'han escollit per això, no pas perquè ho cregui jo....

3:52 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

I si queda una mica "estic bo",què?? Pues sort que te!

10:19 p. m.  
Blogger Unknown said...

No m'ho penso perdre, llàstima que em faltin hores per poder-hi participar...pèro segur q serà genial.

11:14 a. m.  
Blogger Unknown said...

Ho vas fer molt bé!! Enhorabona ;-)

9:07 a. m.  

Publicar un comentario

<< Home