miércoles, diciembre 13, 2006

Meme reivindicatiu



Avui l'Oriol Vaquer, m'ha enviat un Meme com a resposta del que jo li vaig enviar la setmana passada. Aquest té un caire més reivindicatiu. Es tracta d'agafar una cançó de fons polític. Jo n'he escollit, Què volen aquesta gent?. És una cançó que m'agrada moltíssim de Mª del Mar Bonet que explica com la policia franquista perseguia tots aquells que lluitaven per un món democràtic. A més que té molta relació amb la dictadura xilena de Pinochet, on la repressió, les desaparicions, i atroçitats cap als homes i dones lliures estaven a l'ordre del dia. A tots ells i al president Allende.

De matinada han trucat,
són al replà de l'escala;
la mare quan surt a obrir
porta la bata posada.

Què volen aquesta gent
que truquen de matinada?

"El seu fill, que no és aquí?"
"N'és adormit a la cambra.
Què li volen al meu fill?"
El fill mig es desvetllava.

La mare ben poc en sap,
de totes les esperances
del seu fill estudiant,
que ben compromès n'estava.

Dies fa que parla poc
i cada nit s'agitava.
Li venia un tremolor
tement un truc a trenc d'alba.

Encara no ben despert
ja sent viva la trucada,
i es llença pel finestral,
a l'asfalt d'una volada.

Els que truquen resten muts,
menys un d'ells, potser el que mana,
que s'inclina pel finestral.
Darrere xiscla la mare.

De matinada han trucat,
la llei una hora assenyala.
Ara l'estudiant és mort,
n'és mort d'un truc a trenc d'alba.


Li passo el meme al Javi Naya, ara em toca a mi, ia l'Albert Balada, que al seu blog ja sol ficar cançons protesta.
Fins la propera!

1 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Misión Cumplida!

6:21 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home